خانه / اخبار شرکت / تامین ۶۳ درصدی گاز کشور توسط پارس جنوبی

تامین ۶۳ درصدی گاز کشور توسط پارس جنوبی

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی از فرآورش بیش از ۱۰۹ میلیارد و ۴۹۶ میلیون متر مکعب گاز در پالایشگاه‎های شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در ۹ ماه امسال خبرداد و گفت: هم اکنون ۶۳ درصد از گاز کشور از پالایشگاه‌های پارس جنوبی تامین می‌شود.

مسعود حسنی با بیان این‌که این مجتمع عظیم گازی با کوله‌باری از دانش و تجربه برای تحقق چشم‌انداز توسعه و رشد اقتصادی کشور گام برمی‌دارد، گفت: متخصصان و کارکنان این مجتمع در ٩ ماه امسال بیش از ١٠٩ میلیارد و ۴٩۶ میلیون متر مکعب گاز را از مخزن مشترک برداشت کرده‌اند.

وی افزود: این رقم فرآورش گاز در ٩ مه نخست سال ٩۵ نسبت به مدت مشابه پارسال، ٢٢,٧ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به این‌که هم اکنون ۶٣ درصد از گاز کشور از پالایشگاه‌های پارس جنوبی تامین می‌شود، یادآور شد: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه بیش از ٨٧ میلیارد و ۶١٠ میلیون متر مکعب گاز در پالایشگاه‌های مجتمع گازی پارس جنوبی شیرین‌سازی شده است.

حسنی اعلام کرد: در ٩ ماه نخست امسال بیش از ١۴١ میلیون بشکه میعانات گازی در پالایشگاه‌های شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی تولید شده که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ١۶ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به نقش مهم مجتمع گازی پارس جنوبی در تولید محصولات جانبی افزود: از ابتدای سال تا پایان آذرماه بیش از ٣۵۶ هزار تن گوگرد در این مجتمع تولید شده است.

همچنین ببینید

پترولاتیوم (گریسی) نوار، پرایمر و ماستیک پترورپ کانادا

فروش نوار، ماستیک و پرایمر پترولاتیوم (گریسی) جهت ضدخوردگی اتصالات فولادی، لوله ها، ولوها ، …