خانه / اخبار شرکت / رکورد در عملیات ساخت و نصب سکوهای گازی پارس جنوبی

رکورد در عملیات ساخت و نصب سکوهای گازی پارس جنوبی

royalpooshesh-sakoo

یک مقام مسئول از ثبت رکورد جدید ساخت و نصب سکوهای گازی پارس جنوبی خبر داد و گفت: به همت متخصصان داخلی، عملیات ساخت سکوی فاز ۲۰ در مدت زمان کمتر از یک ماه انجام شد.

مطلب افشاری در جمع خبرنگاران با اشاره به انجام عملیات نصب سکوی فاز ۲۰ پارس جنوبی در آبهای خلیج فارس گفت: عملیات نصب این سازه گازی ۲ هزار و ۵۰۰ تنی در مدت زمان کمتر از یک ساعت و ۳۰ دقیقه توسط متخصصان داخلی در آبهای خلیج فارس انجام شد.

مدیر پروژه فاز ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی در شرکت تاسیسات دریایی با بیان اینکه ساخت سکوی گازی فاز ۲۰ پارس جنوبی در مدت زمان کمتر از ۲۰ ماه انجام شده است، تصریح کرد: تمامی مراحل طراحی، نصب، ساخت و راه اندازی سکوی ۲۰ پارس جنوبی توسط متخصصان داخلی و بدون حضور شرکت های خارجی انجام شده است.

این مقام مسئول هدف از ساخت سکوی فاز ۲۰ پارس جنوبی را تولید روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز طبیعی عنوان کرد و افزود: عملیات بارگیری و حمل دریایی گاز ۲۰ پارس جنوبی سوم آبان ماه امسال از خرمشهر انجام شد و در نهایت عملیات نصب این سازه گازی بعدازظهر شنبه ۲۲ آبان ماه در خلیج فارس به پایان رسید.

وی با یادآوری اینکه عملیات پیش راه اندازی و راه اندازی فاز ۲۰ پارس جنوبی در خلیج فارس در حال انجام است، تاکید کرد: عملیات نصب این سکوی گازی توسط کشتی ۵ هزار تنی «اوشنیک» متعلق به شرکت تاسیسات دریایی در خلیج فارس انجام شده است.

افشاری با اعلام اینکه نصب پایه سکو فاز ۲۰ پارس جنوبی هم اسفندماه سال گذشته انجام شده بود بیان کرد: ارزش ساخت سکوهای گازی و لوله گذاری دریایی فاز ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی حدود ۷۲۴ میلیون دلار تخمین زده میشود.

هم اکنون پیشرفت ساخت فاز ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی به حدود ۹۲ درصد رسیده که پیش بینی میشود تا پایان آبان ماه امسال امکان تولید روزانه ۲۸ میلیون متر مکعب گاز از سکوی فاز ۲۱ پارس جنوبی فراهم شود.

همچنین ببینید

پترولاتیوم (گریسی) نوار، پرایمر و ماستیک پترورپ کانادا

فروش نوار، ماستیک و پرایمر پترولاتیوم (گریسی) جهت ضدخوردگی اتصالات فولادی، لوله ها، ولوها ، …