خانه / اخبار شرکت / راه اندازی سکوهای جدید پارس جنوبی در زمستان ۹۵

راه اندازی سکوهای جدید پارس جنوبی در زمستان ۹۵

 

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در برنامه بازدید از مراحل هوک آپ و عملیات راه اندازی سکوهای ١٩A،٢١ و ١٨B از آغاز تولید گاز این سکوها به ترتیب تا اواخر ماه های مهر، آذر و آبان امسال خبر داد.

به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، علی اکبر شعبانپور با اشاره به پیشرفت ٩٠، ٧٠ و ۹۰ درصدی عملیات هوک آپ سکوهای ١٩A ، ٢١ و ١٨B عنوان کرد: سکوها ی ١٩A و ١٨B با ظرفیت ۵٠٠ میلیون فوت مکعب و سکوی ٢١ نیز با ظرفیت یک میلیارد فوت مکعب تا اواسط زمستان امسال بطور کامل از سوی تیم راه اندازی به بهره برداری می رسد.

شعبانپور روند مراحل راه اندازی این سکوها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: عمده کالاهای باقی مانده در این مرحله تامین شده و تنها برخی از اقلام جزئی و عمومی و همچنین تجهیزات ابزار دقیق باقی مانده است که قبلا سفارش گذاری شده و هم اکنون ازسوی پیمانکار مربوطه در حال پیگیری برای تحویل است.

افزایش ظرفیت برداشت گاز از پارس جنوبی با راه اندازی سکوهای ١٩B و٢٠

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس در مورد سکوهای ١٩B و ٢٠ نیز با اشاره به این که قبلا کل تجهیزات اصلی تکمیل مراحل ساخت این سکوها سفارش گذاری شده و بین راهی است، اظهار داشت: تلاش می کنیم تا درصورت امکان عملیات نصب و راه اندازی این سکوها نیز تا پایان سال خاتمه یافته و ظرفیتهای برداشت گاز از مخزن را هرچه بیشتر افزایش دهیم.

شعبانپور با بیان این که در بخش خشکی این طرحها نیز وضع پیشرفت واحدهای پالایشگاهی بسیار مناسب است، در مورد پالایشگاه فاز ١٩ تصریح کرد: هم اکنون ٣ ردیف شیرین سازی این فاز راه اندازی شده و به محض راه اندازی سکوی ١٩A ، بخشهای پالایشی آماده دریافت گاز این سکو خواهند بود.

ظرفیت شیرین سازی پالایشگاه فاز ١٩ به ٢ میلیارد فوت مکعب می رسد

وی درباره افزایش ظرفیت تولید فاز ١٩ گفت: با راه اندازی سکوی ١٩A و آمادگی این سه واحد شیرین سازی، ظرفیت تولید و شیرین سازی پالایشگاه تا اوایل زمستان به یک میلیارد و نیم ، معادل حدودی ۴٢ میلیون متر مکعب خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس افزود: با نصب و راه اندازی سکوی ١٩B و تکمیل واحدهای پالایشی ، ظرفیت برداشت گاز از دریا در طرح توسعه فاز ١٩ به دو میلیارد فوت مکعب خواهد رسید.

تولید گاز شیرین فازهای٢٠و٢١ از گاز فازهای ۶و۷و۸ بزودی آغاز می شود

وی درباره فازهای ٢٠و٢١ با اشاره به این که تزریق گاز ترش به ردیف نخست پالایشگاه این طرح آغاز شده، ادامه داد: مراحل شیرین سازی گاز ترش دریافتی از فازهای ۶،٧،٨ درحال انجام است و امیدواریم تا اوایل هفته جاری از این ردیف، تولید گاز شیرین آغاز شود.

شعبانپور با اشاره به این که بخش پالایشگاهی این فازها آماده دریافت گاز دریاست، افزود: درحال حاضر دو واحد شیرین سازی این طرح در مرحله راه اندازی قرار دارد؛ درنتیجه به محض راه اندازی سکوی٢١ در آذرماه، قطعا این واحدهای شیرین سازی هم آماده بهره برداری با استفاده از گاز دریا خواهد بود.

توسعه کامل بخش خشکی و فراساحل فازهای ١٣ و٢٢ تا٢۴ تا سال٩٧

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به سایر طرحهای درحال توسعه پارس جنوبی از جمله فازهای ١٣و ٢٢،٢٣و ٢۴ نیز گفت: از ١٠ سکوی درحال ساخت در یارد بوشهر، ٢ سکو مربوط به فازهای ١٧و١٨ بوده که به علت جابجایی، این دو سکو به فاز١۴ اختصاص یافته،۴ عرشه مربوط به فاز ١٣ و ۴ عرشه دیگر نیز به حوزه فراساحل فازهای٢٢ تا ٢۴ تعلق دارد.

وی ادامه داد: با تلاش های وزارت نفت و فعال شدن مدیریت جدید این بخش در یارد صدرا، کار ساخت این سکوها از سرگرفته شده و طبق برنامه ای که تدوین شده، بخشی از این سکوها در سال ٩۶ و مابقی نیز سال ٩٧ تکمیل خواهد شد.

شعبانپور با بیان این که بخش خشکی این طرحها نیز مورد توجه قرار گرفته گفت: قطعا تا پایان سال ٩۶، توسعه بخش خشکی این طرحها پایان یافته و به بهره برداری خواهد رسید.

 

 

همچنین ببینید

پترولاتیوم (گریسی) نوار، پرایمر و ماستیک پترورپ کانادا

فروش نوار، ماستیک و پرایمر پترولاتیوم (گریسی) جهت ضدخوردگی اتصالات فولادی، لوله ها، ولوها ، …